Buhalterinė apskaita elektroninėms parduotuvėms

Elektroninė prekyba – tai prekybinė veiklos forma, kai sutartys sudaromos ir vykdomos, naudojant informacines technologijas, o informacijai keistis yra naudojami kompiuteriniai tinklai. Atsidaryti elektroninę parduotuvę galima dviem būdais: steigti juridinį asmenį – uždarą akcinę bendrovę, individualią įmonę bei mažąją bendriją, ir veiklą vykdyti pagal individualios veiklos pažymėjimą.  Bet kokiu atveju buhalterinė apskaita elektroninėms parduotuvės yra privaloma, tačiau skiriasi jai taikomos taisyklės.

Individuliai įmonei ir veiklai pagal individualios veiklos pažymėjimą yra taikomos supaprastintos buhalterinės apskaitos taisyklės. Tai reiškia, kad buhalterinė apskaita gali būti vedama ir tvarkoma elektroninės parduotuvės savininko.  Tiesa, jei pardavimai yra labai dideli, kyla grėsmė „pasiklysti tarp skaičių“, todėl kartais išsiversti be profesionalaus buhalterio paslaugų yra tiesiog neįmanoma.

Tuo tarpu, buhalterinė apskaita uždarosios akcinės bendrovės ar mažosios bendrijos atveju yra sudėtingesnė, todėl savininkas privalo samdyti buhalterį arba buhalterines paslaugas teikiančią įmonę. Žinoma, natūraliai kyla klausimas, kad labiau apsimoka?

Nuolatinė buhalterio darbo vieta reikalauja papildomų resursų: darbo priemonių, specialių buhalterinės apskaitos programų, stabilaus atlyginimo ir pan. Visgi, jei elektroninė prekyba sėkmingai vykdoma ir pardavimų skaičiai yra išties didelį, turite ne vieną ir ne du darbuotojus ir partnerius, su kuriais jus sieja finansiniai įsipareigojimai, pašonėje turėti nuolatinį buhalterį yra išties patogu ir net būtina. Atminkite, kad toje pačioje darbo virtuvėje „verdantis“ profesionalas geba greičiau ir paprasčiau įsigilinti į iškilusias problemas ar nesklandumus.

Tuo tarpu, jei jūsų įmonėje yra keli darbuotojai, pardavimai negali pasigirti penkiaženklėmis sumomis, samdyti profesionalą arba buhalterines paslaugas teikiančią įmonę, kuri kiekvieną mėnesį, už tam tikrą mokestį, sutvarkys jūsų elektroninės parduotuvės buhalteriją, o metų gale paruoš visas ataskaitas, yra tiesiog ekonomiškesnis pasirinkimas.

Tiesa, buhalterinė apskaita – tai sudėtingas ir atsakingas darbas, todėl samdydami įmonę ar asmenį visada pasidomėkite jo reputacija, su kokiomis įmonėmis jis bendradarbiauja ir kokia jo darbo patirtis. Atminkite, kad pasisamdę patyrusį ir savo darbą išmanantį profesionalą, naktimis galėsite ramiai miegoti ir nesibaiminti, kad vieną rytą jums „į duris pasibels“ Valstybinė mokesčių inspekcija.

 

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.