Nestandartinių krovinių pervežimas Lietuvoje

Nestandartinių krovinių pervežimasKiekvieno iš mūsų gyvenime, anksčiau ar vėliau, pasitaiko momentas, kai tenka persikraustyti ir mėginti sutalpinti begales skirtingų dydžių ar formų daiktų į nedidelę transporto priemonę. Kad ir pavyzdžiui, pamėginkite sutalpinti fortepijoną į standartinį mikroautobusą. Kebli užduotis net ir kai pakrautam automobiliui reikia nuriedėti nedidelį atstumą. O jeigu reikia pergabenti ženkliai didesnį ar sunkesnį krovinį? Tokiu atveju neišsiverčiama be specialistų pagalbos.

Nestandartinių krovinių pervežimas ar dar kitaip vadinamas – negabaritinių krovinių pervežimas – vienas sunkiausių logistikos uždavinių. Tai negabaritiniai kroviniai yra tie, kurių matmenys ar svoris yra didesni nei leidžiami pergabenti per atitinkamą šalį, o jų pervežimui, dažnu atveju, reikalinga ir speciali technika, nes jų išardyti ir vežti dalimis neįmanoma. Lietuvos įstatymuose nustatyta, kad nestandartinis pervežimas – kai transporto priemonės su kroviniu maksimalus aukštis yra viršijamas 0,5m, plotis 1m, o ilgis 5m. Dažniausi tokio tipo kroviniai: statybos, žemės ūkio ar pramonės mechanizmai, didelės gelžbetoninės konstrukcijos, laivų ar lėktuvų dalys, įvairios talpos ir pan.

Iš pirmo žvilgsnio nestandartinių krovinių pervežimas atrodo paprastai išsprendžiama problema. Tvirtai prikabinus krovinį prie transporto priemonės, žiūri į žemėlapį ir nedideliu greičiu, judi artimiausiu keliu link tikslo. Kaip bebūtų, tai nėra taip paprasta, juk būtina įvertinti visas galimas kelio kliūtis. Transporto priemonė ne visada būna pakankamai patvari, kad įveiktų reikiamą atstumą; ne visais keliais gali pravažiuoti sunkiasvoriai ar didelių gabaritų vilkikai; namai, kelio ženklai, stulpai gali trukdyti pravažiuoti ir daugybė kitų galimų trukdžių. Dėl jų gali iškilti pavojus tiek kroviniui, tiek aplinkai. Kad viskas vyktų sklandžiai tik valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos teikia leidimus vykdyti nestandartinių krovinių pervežimus valstybinės reikšmės keliuose. Norint važiuoti vietinės reikšmės keliais su šiuo kroviniu, būtina gauti atitinkamų savivaldybių leidimus.

Nestandartinių krovinių pervežimas neįmanomas be specialistų priežiūros ir gerai parengtų vairuotojų. Logistikos darbuotojai privalo parinkti tinkamiausią transportą, kelionės maršrutą, suorganizuoti palydą ar apsaugą, jeigu to tik reikia, ir, žinoma, gauti visus reikiamus leidimu pervežimui įvykdyti. Tuo tarpu vairuotojai galintys vairuoti tokį krovinį vežantį vilkiką, privalo dalyvauti specialiuose mokymuose ir turėti daugiametę patirtį, kad gabenant krovinį rizika pakenkti žmonėms, aplinkai ar turtui būtų visiškai minimalizuota.

 

Viskas, ką reikia žinoti apie sandėliavimą

sandėliavimasSandėliavimas yra procesas, kuris reikalingas ir nedalomas įmonėms, kurios užsiima gamyba, produktų prekyba. Kadangi tam tikrų priemonių, žaliavų, produktų sandėliavimas sandėlyje užtikrina, jog gaminant produkciją nepritrūks medžiagų, o sugedus kokiam nors įrenginiui, sandėlyje bus atsarginė dalis. Ši sistema ne tik naudinga, bet ir taupo laiką. Paprastai sandėliai reikalingi dėl trijų priežasčių:

  1. Norint saugoti produkciją, krovinius. Norint tai atlikti reikia tinkamų laikymo sąlygų, gero organizavimo, kad nebūtų per daug ir per mažai produkcijos. Taip pat svarbus ir sandėliavimas, saugojimas. Ploto išnaudojimas;
  2. Norint aprūpinti gamybos sektorių reikalingomis materialiomis medžiagomis. Reikia stebėti žaliavų kiekį, kad niekada jo nepritrūktų. Sandėliuoti reikia taip, kad visuomet būtų patogu atrasti reikalingas medžiagas, o jos būtų geriausios kokybės;
  3. Greitinant žaliavų pardavimus, sandėliavimas pasitarnauja tuomet, nes lengviau stebėti kokią produkciją reikia laikyti sandėlyje trumpiausiai. Sandėlio darbuotojai turi nuolat sekti atsargas, o reikiat laiku pranešti apie materialias vertybes, jų būklę.

Sandėliavimo metu atliekami du svarbus procesai, tai medžiagų tiekimas ir medžiagų priėmimo. Pastarasis reikalauja pasiruošimo priimti, iškrovimo sąlygų, tinkamo kiekio priėmimui nustatymo ir priėmimo pagal kokybę nustatymo. Medžiagų tiekimas dar pasiskirsto į du tipus: aktyvų ir paprastasis. Aktyvus būdas naudojamas tuomet, kai žaliavas į cechą pristato patys sandėlio darbininkai. Taip darbais neapkraunami su gamyba susiję darbuotojai ar cecho vadovai. O paprastuoju būdu medžiagas bei produkciją iš sandėlio atsiima patys cecho darbuotojai, pagal specialius limitus ir reikalavimus, pateikę sandėliui įformintus dokumentus, kur įrašyti kiekiai bei produkcija.

Sandėlius galima pirkti, statytis ar nuomotis. Pastarasis variantas priimtinas beveik visoms įmonėms, kadangi nereikia švaistyti laiko ir lėšų naujo sandėlio statybai, kai galima už gerą kainą nuomotis sandėlį, kur yra tinkamos sąlygos bei darbuotojai sandėliavimui. O sandėlius nuomotis dažniausiai siūlo logistikos kompanijos, kurios sudaro sutartį su įmonę ir gali pigiau gabenti krovinius, lengviau pervežti.

Taigi, sandėliavimas yra reikalingas visoms stambioms įmonėms užsiimančioms gamyba. Tai patogus, apgalvotas bei resursus saugantis procesas, kuriam reikalingos tinkamos sąlygos bei patyrę darbuotojai.

Sandėlių skaičius bei dydis priklauso nuo įmonės tipo bei dydžio, specializacijos laipsnio, naudojamų medžiagų nomenklatūros, tiekimo bei realizavimo sąlygų.

 

 

 

 

 

 

Logistika Vilniuje

Logistikos paslaugos VilniujeLogistika — tai be ko negalėtų normaliai vystytis, plėstis kitos įmonės. Lietuvoje logistikos plėtra yra itin išaugusi, kadangi klientai vis dažniau nori plėstis į kitas tarptautines rinkas, o tuo pačiu nenuvilti ir savosios. Logistikos paslaugos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje sparčiai vejasi vieną kitą, jeigu Klaipėdoje gerai sekasi jūrų transportui, tai Vilniuje bei Kaune — oro ar sausumos transportui bei geležinkeliui. Statistinių duomenų pastebėjimai išties nustebina, kadangi matomą logistikos kompanijų plėtra. Kadangi vežėjai gauna daugiau pajamų, tai natūralu, kad pajamas norimą investuoti į naujus vilkikus.

Dabar vilkikų vairuotojai yra jauni žmonės, kurie yra profesionalai. Tačiau ilgainiui jie nebenori dirbti įmonėje, o nori patys savarankiškai dirbti sau. Todėl ir perkasi naujus vilkikus bei kuria įmones. Logistikos paslaugos Vilniuje, dėl šios priežasties yra labai ištobulėjusios, kadangi jas suteikia būtent jauni, ambicingi ir savo darbą gerbiantys darbuotojai. Tokios kompanijos teikia ne tik vietinius pervežimus, bet ir tarptautinius ir savo tikslus sieja  pirma su Europa, kadangi visi keliai į Europos Sąjungos šalis yra atverti.

Tačiau pradedantiesiems, kurie veža krovinius į Europą neretai kyla dilemų, kaip užtikrinti krovinio pervežimo kokybę, kaip maksimalizuoti vežimą. Taip pat kyla baimė dėl nepatikimų klientų esančių kitoje šalyje. Pirmiausia, reikia padirbėti logisikos vadybos sektoriuje arba turėti gerą konsultantą šioje srityje. Paprastai, ieškoti klientų, krovinių, ekspedicinių įmonių galima dalyvaujant transporto biržose. Tiesiog užtenka tapti šios sistemos vartotoju, mokėti mėnesinį nario mokestį. Kas iš to? Pradedantiesiems gera galimybe gauti ilgalaikius klientus. Tokios biržos padeda išvengti nerimtų klientų, kadangi kiekvienas iš jų, kaip ir daugelyje sistemų yra reitinguojamas. Galima patikrinti įmonės mokumą ar kitas situacijas, bylas. O jei klientas ilgai nesumoka už paslaugas, tuomet galima kelti skolos išieškojimo bylą per tą pačią sistemą.

Taigi, matoma, kad logistikos paslaugos Vilniuje ar kitame dideliame mieste išties veikia sparčiai. Todėl įkurti įmonę gali būti rizikinga dėl konkurencijos, tačiau viskas yra įmanoma, jei tik yra noro. O jei esate žmogus, kuriam būtent reiktų gerų logistikos paslaugų, tuomet ieškokite geriausio partnerio, kuris kokybiškai, lanksčiai galėtų gabenti jūsų krovinius.

Kaip išsirinkti kokybiškas paslaugas teikiančia įmonę

transportavimas

Šiais laikais rinkoje yra labai didelis paslaugų, prekių judėjimas, o ir įvairūs mainai tarp pasaulio šalių yra tiesiog milžiniški. Vyksta importas bei eksportas, taip šalys gauna reikiamas prekes į savo rinką bei patenkina vartotojų norus. Todėl, prekių transportavimas turi didelės reikšmės ne tik Lietuvai, bet ir visam pasauliui. Tačiau, kad kroviniai saugiai pasiektų tikslą reikia rūpintis sklandžia bei gera logistikos sistema. Mūsų šalyje yra nemažai perspektyvių logistikos kompanijų, kurios siūlo kokybiškas transportavimo paslaugas už tikrai patrauklią kainą.

Kokybiškas transportavimas prasideda nuo to, kad prekės yra pristatomos laiku, kas yra labai svarbu klientams. Taip pat saugumas bei garantijos atsiranda kokybiškumo įvertinimo pradžioje. Kodėl? Juk nei vienas klientas nenori, kad jo krovinys būtų atgabentas pažeistas. Jei taip nutinka, tuomet už žalą turi sumokėti transportuojanti krovinį kompaniją. Ką tai parodo? Tai dažniausiai, parodo, kad įmonėje dirba ne kvalifikuoti darbuotojai, kuriems svarbu ne saugiai nugabenti krovinį, bet kuo greičiau juo atsikratyti. Saugumas šioje vietoje yra paskutinis, todėl nenuostabu, kad tokios logistikos kompanijos, kurios taupo ant gero vairuotojo, bei nesirūpina krovinių apsaugojimu, yra nesėkmingos.

Taip pat, kad transportavimas pavyktų, reikia turėti tinkamą transporto priemonę, su kuria būtų galima pervežti net ir pavojingus krovinius. Jei klientui bus pasiūlyti keli transportavimo variantai bei paslaugų universalumas, tikrai tokia logistikos kompanija užsitikrins nuolatinius klientus. Galiausiai, daugelis įmonių siūlo ir dalinių krovinių paslaugas, kuomet reikia pervežti nedidelį krovinį. Juk vienam kroviniu nereikia samdyti viso vilkiko, o ir tokie vilkikai vargu ar vežtų už mažą sumą. Tad yra tam skirti daliniai kroviniai, kuomet vilkiku vežami kitų klientų kroviniai nustatytu maršrutu. Tokiu būdų transportavimas yra optimalesnis, bei greičiau pristatomos prekės.

Taigi, šiais laikais išties nėra lengva išsirinkti gerą ir kokybišką įmonę, kuri būtų prekių tiekimo grandinės partneris. Taip, tiesa, įmonių yra labai daug, tačiau reikia atsiliepimų ieškoti internete, o ta įmonė, kuri gerai komunikuoja viešoje erdvėje tikrai parodys, kad klientai jiems svarbūs. Tad, jei norite, kad transportavimas būtų tikrai kokybiškas bei su atitinkama kaina, nesirinkite pigiausio varianto, nes galite rizikuoti savo krovinio saugumu.

 

 

Krovinių paskirstymas

krovinių paskirstymas

Logistika priklauso vienai iš produktų tiekimo grandies dalių, tačiau ji ne šiaip yra papildomas etapas, o kaip tik labai svarbus ir atsakingas. Tik dėl gerai ir organizuotai vykstančios logistikos dabar mus įvairios prekės iš viso pasaulio pasiekia per tokį trumpą laiką. Bet už to stovi dar didesnis ir sudėtingesnis procesas reikalaujantis gero logistikos kompanijos pasiruošimo. Tačiau pačios gamintojų įmonės neretai pasiklysta tarp įvairiausių ekspedicijos bei distribucijos paslaugų. Todėl naujieji verslininkai planuojantys naudotis šiomis paslaugomis, turėtų gerai pasidomėti ir išsiaiškinti kokių paslaugų jiems iš tiesų reikia iš krovinių pervežimo įmonės.  Nors kai kurios paslaugos ir yra glaudžiai susijusios (ekspedicija, distribucija) bei turi panašių sudedamųjų dalių, tačiau vis vien skiriasi tam tikrais savo procesais. Todėl šį kartą daugiau kalbėsime apie distribuciją ir kaip organizuotas krovinių paskirstymas gali suteikti geresnius rezultatus.

Pati paslauga distribucija yra atsakinga už produktų, žaliavų pristatymą iš gamintojo įmonės, sandėlių tiesių keliu užsakovui bei klientui. Ši paslauga turi ir kitą pavadinimą — krovinių paskirstymas arba dar kitaip paskirstymo logistika. Tai toks krovinių pervežimo procesas, kai kroviniai, produktai yra vežiojami užsakovams, klientai būtent vieno transportavimo metu. Patys kroviniai yra paskirstomi net keliems gavėjams, panašiai kaip ir siuntų tarnybos tiekia pavienes siuntas užsakovams.

Bendrai logistika reikia procesų planavimą, jų atlikimą, kontroliavimą ir visišką valdymą. Ji gali būti naudojama tiek vienos įmonės teritorijoje, tarkim, tinklinėje parduotuvėje ar restorane, tiek bendrai paėmus logistikos paslaugas ir vežant krovinius distribucijos sąlygomis. Tokiu atveju krovinių paskirstymas turi pagrindinę užduotį — parengti prekių paskirstymo taškus užsakovui ir klientui. Distribucijos etapai yra skirstomi į:

  • užsakymo apdorojimo;
  • sandėliavimą bei transporto priemonės paslaugas (ekspedijavimas, distribucija, transportavimas).

Šie etapai yra labai svarbūs ir jų negalima praleisti, nes produktų ar įvairių prekių laikas, lokacija ir mastas gali skirtis nuo pačio sunaudojimo laiko, masto ir lokacijos. Todėl čia, kaip ir kitose krovinių gabenimo etapuose yra labai svarbus laikas, vieta ir transportavimo kokybė.

Krovinių gabenimai saugiai

krovinių gabenimai

Krovinių gabenimai, tai darbas, kuris reikalauja itin kruopštaus kokybiškumo, o jį užtikrinti yra labai sudėtinga. Ypač tokioje situacijoje, kai reikia gabenti nestandartinio dydžio krovinius, trapius bei gyvus. Jų transportavimui reikalingas didelis saugumas, todėl būtent apie saugumą ir pakalbėsime, pasidalinsime patarimais ir pastebėjimais, kurie leis užtikrintai transportuoti prekes, produktus, gyvūnus. Juk reikia nepamiršti, kad saugūs krovinių gabenimai yra svarbūs, kiekvienai įmonei, nes nesaugiai pervežtas krovinys gali kainuoti didelius pinigus, bei dėl to nukenčia siuntėjas ir vežėjas.

Pirmiausia reikalinga speciali transporto priemonė, kuri yra pritaikyta būtent nestandartinių krovinių gabenimui. Žinoma, tokios transporto priemonės nėra pigios, nes jos turi tam tikrų išskirtinumų, kurie užtikrina vežamo krovinio temperatūrą, stabilumą. Pačiam vairuotojui gali kelti tam tikrų problemų arba gaišti laiką, todėl nestandartinio tipo transportavimo paslaugos gali kainuoti brangiau. Bet klientas sumokėjęs daugiau gali tikėtis tikrai saugaus ir kokybiško aptarnavimo. Tai juk nepalyginama, kai gabenamas menkos vertės krovinys ir didelės, klientas turi rinktis tinkamą, o ne pigų variantą, kad pats nepatirtų finansinių nuostolių, todėl be didelių abejonių reiktų rinktis specialią transporto priemonę.

Krovinių gabenimai turi būti saugūs ne vien dėl transporto priemonės, bet ir papildomų priemonių, kurios dar labiau užtikrina saugumą. Suradus logistikos įmonę, kuri užsiima nestandartinio tipo krovinių pervežimų, reikia pasidomėti kokiomis saugos priemonėmis ji naudojasi. Šioje vietoje klientui netinka įvairūs maišeliai, putplasčiai, nes tai pakankamai nesaugi alternatyva, ypač gabenant krovinius tolimu maršrutu. Todėl reikia rinktis šiek tiek saugesnes priemones, norint išvengti papildomo galvos skausmo. Todėl reikia investuoti pinigus ne tik į bazines, pradines pakavimo išlaidas, bet ir į specialias krovinių gabenimo apsaugos priemones, kurios yra itin svarbios gamintojui. Žinoma, kaip ir minėjome, tai nėra būtinybė pervežant smulkius, nevertingus krovinius, tačiau vežant vertingus, didelius daiktus yra raginama investuoti į apsaugą vien dėl to, kad finansiškai nenukentėtų abi pusės — klientas ir vežėjas.

Taip pat prie saugumo labai prisideda ir pats vairuotojas. Kuo jis atsakingiau vairuoja, tuo krovinių gabenimai yra saugesnis. Todėl pasirinkus logistikos paslaugas visuomet reiktų pasirinkti ar paprašyti gero ir kokybiško vairuotojo, kuris krovinius perveža saugiai. O ne to, kuris savo vairavimo manieromis gali sugadinti krovinį.

 

 

 

Pagrindinės klaidos, nuomojantis automobilį užsienyje

mikroautobusų nuomaIšpopuliarėjus pigių skrydžių bendrovėms, pasiekti kitą Europos galą galima vos už keliasdešimt eurų. O jei keliaujate savarankiškai, dažnai tenka nuomotis automobilį, o didesnei draugų kompanijai ir mikroautobusą. Deja, džiaugsmą dėl sutaupytų pinigų gali užtemdyti netinkamai perskaityta mikroautobuso nuomos sutartis, o patirtos išlaidos gerokai palengvinti kišenes.

Internete galima rasti ne vieną automobilių ar mikroautobusų nuomos bendrovės ar jų tarpininko adresą. Galima rinktis mažiausią kainą už pageidaujamos markės automobilį, tačiau reikia prisiminti pagrindinę taisyklę – kuo anksčiau nuomositės transporto priemonę, tuo automobilių ar mikroautobusų nuoma kainuos pigiau. Specialistai rekomenduoja, dar būnant namuose užpildyti visas automobilio ar mikroautobuso nuomos sutartis ir sumokėti avansą, kad, atvykus į svečią šalį, jūsų jau lauktų kelionei paruošta transporto priemonė. Tačiau yra dar keli svarbūs dalykai, kurių net nežino arba pamiršta automobilį ar mikroautobusą besinuomojantis keliautojas.

Pirmoji klaida: rinktis mažiausią pasiūlytą kainą. Žinoma, iš anksto sudaryta transporto nuomos sutartis  kainuos pigiau, nei automobilį rezervuojant prieš kelias dienas, tačiau, renkantis mažiausią kainą, nereiktų apsirikti. Dažniausiai sutartyje mažu šriftu būna surašytos papildomos nuomos sąlygos, kurių neįvykdžius, nuostolius teks padengti iš savo kišenės. Nuomojantis transporto priemonę užsienyje, pirmenybę visada reiktų teikti automobiliams ar mikroautobusams, kurie yra drausti pilnu Kasko draudimu. Tai reiškia, kad nutikus nelaimei visus nuostolius padengs draudimo bendrovė.

Antroji klaida: gavus automobilio raktelius, nereiktų skubėti jo atsiimti. Prieš išvažiuojant, būtina visada gerai apžiūrėti transporto priemonę ir pastebėjus, kad yra pažeidimų, įsitikinti ar jie yra pažymėti užsakymo lape.  Priešingu atveju gali tekti „padarytus“ nuostolius padengit iš savo kišenės. Be to, nemaža dalis automobilių ar mikroautobusų nuomos bendrovių reikalauja išsinuomotą transporto priemonę grąžinti su pilnu baku kuro, todėl prieš pajudant iš vietos, būtina įsitikinti, kad jis pilnas. Ir galiausiai reikia išsiaiškinti, kokios nuobaudos taikomos už vėlavimą, pavyzdžiui, kai kurie nuomos salonai, net už pavėluotą vieną valandą, priskaičiuoja dar vienos paros kainą.

Trečioji klaida: paprastai vidutinės klasės automobilių ar mikroautobusų nuoma galima tik asmenims, sulaukusiems 21 metų, o kai kuriais atvejais amžiaus cenzas gali siekti ir 25 metus. 18 metų vairuotojas gali tikėtis išsinuomoti tik ekonominės klasės transporto priemonę, o jei automobilį vairuoja jaunesnis vairuotojas, nei leidžia amžiaus cenzas, gali būti taikomas ir „jauno vairuotojo mokestis“ ir stipriai padidinta nuomos kaina. Norint išsinuomoti prabangų sportinį automobilį pavyks tik tiems asmenims, kurie yra ne jaunesni nei 25 metų ir turi didesnį nei dviejų metų vairavimo stažą.  Be to, nuomojantis tokį automobilį, gali būti pareikalauta net dviejų kreditinių kortelių, kuriose bus įšaldyta tam tikra pinigų suma.

Ketvirtoji klaida: prieš pasirašant transporto nuomos sutartį, būtina ją dar kartą gerai perskaityti, išsiblaškymas, kalbos barjeras ar skubėjimas dažnai lemia tai, kad jau po kelionės klientas turi sumokėti gerokai didesnę pinigų sumą, nei planavo, nes iki galo neperskaitęs sutarties, sutiko su papildomomis paslaugos sąlygomis.

Penktoji klaida: atostogaujant užsienyje, dažnai pamirštama, kad čia galioja savos kelių taisyklės ir įstatymai, todėl prieš sėdant už automobilio ar mikroautobusu vairo, būtina juos išsiaiškinti. Klientas, nuomodamasis transporto priemonę, sutinka, kad laikysis tos šalies eismo taisyklių, o jas pažeidęs, atsakys pagal tos šalies įstatymus.

Taigi, automobilių ar mikroautobusų nuoma visu nuomos laikotarpiu yra kliento atsakomybė ir už pažeidimus teks atsakyti pačiam. Svarbiausias dalykas nuomojantis transporto priemonę, nepamiršti pagrindinės taisyklės – perskaityti sutartį, o kilus neaiškumams, kreiptis į nuomos salono ar bendrovės atstovus.