Internetinė prekyba: privalumai ir trūkumai

Ne per seniausiai atsiradusi internetinė prekyba yra viena iš elektroninio verslo sričių, kuri apima tiek pirkimą, tiek ir pardavimą. Šiuo atveju prekybos sutartys būna sudaromos ir netgi vykdomos naudojant informacines technologijas ir priemones, kurios kompiuterių tinklais keičiasi elektroniniais duomenų pranešimais.

Dažnai užverda gana aršios diskusijos – kas yra elektroninės parduotuvės: ar tai katės pirkimas maiše, ar nauja, racionali išeitis ypač užsiėmusiems žmonėms. Vis labiau besiplečianti internetinė prekyba kursto ginčus: vieni labai džiaugiasi ir giriasi, jog jiems pavyko gerokai pigiau įsigyti norimą prekę, o kiti dejuoja ir piktinasi, jog nusipirko visai ne tai, ko tikėjosi ir ką matė savo monitoriaus ekrane. Taigi, pakalbėkime išsamiau apie visus internetinių parduotuvių privalumus ir trūkumus.

Vienas iš pačių didžiausių internetinių parduotuvių privalumų yra tai, kad jos dirba visą parą ir pirkėjas bet kada jam patogiu metu gali į ją užsukęs ne tik nusipirkti reikalingą daiktą, bet ir prekes lyginti bei ieškoti papildomos informacijos paspaudus pateiktas nuorodas. Klientų užsakymai taip pat yra priimami bet kuriuo metu: tiek savaitgaliais, tiek ir per Kalėdas ar ketvirtą valandą ryto. Šis apsipirkimo būdas džiugina tuo, kad prekę išsirinkti bei užsakyti galima bet kurioje vietoje: namuose prisėdus prie kompiuterio, darbe darant kavos pertraukėlę, ar važiuojant viešuoju transportu ir naudojantis išmaniuoju telefonu.

Didžioji dalis internetinėse parduotuvėse siūlomų prekių yra žymiai pigesnės, negu lygiai tokios pat prekės, kurias galima įsigyti įprastose parduotuvėse. Greičiausiai tai ir yra pagrindinė priežastis, dėl kurios pastaruoju metu taip smarkiai išpopuliarėjo internetinė prekyba ir tokio tipo parduotuvės užima vis didesnę rinkos dalį, ją atimdamos iš įprastų parduotuvių. Juk jeigu reikalinga prekė yra lygiai tokia pati, tai kodėl už ją reikia mokėti daugiau? Be to, kai kuriose internetinėse parduotuvėse užsisakant prekių už tam tikrą sumą yra taikoma prekių pristatymo nuolaida arba už tai visai nebereikia mokėti.

Žvelgiant iš pardavėjo pusės, galima būtų akcentuoti tai, kad prekiaujant internetu žymiai mažiau laiko būna sugaištama įvairių dokumentų tvarkymui, kadangi elektroninėje parduotuvėje pardavimai, kaip ir visos ataskaitos, yra automatizuoti. Internete labai patogu steigtis mažoms įmonėms, nes čia jos gali nesunkiai konkuruoti ir su žymiai didesnėmis. Be to, įmonės, prekiaujančios internete, sutaupo nemažai lėšų, nes joms nereikia nuomotis patalpų ir ne visada būna reikalingas prekių sandėliavimas.

Nepaisant visų internetinės prekybos privalumų reikėtų pakalbėti ir apie priešingą jos pusę – trūkumus. Didžiausias tokios parduotuvės trūkumas yra tai, jog perkant prekę klientas prieš pirkdamas neturi galimybės jos pamatyti, paliesti ar pasimatuoti. Kita vertus, dažnai nutinka ir taip, kad pirkėjas prekes apsižiūri įprastose parduotuvėse o po to ramiai apsiperka internete, nes čia žymiai pigiau. Dar vienas pirkimo internetu trūkumas yra tai, kad užsisakytos prekės gali tekti palaukti dieną ar net savaitę, kol ji pasieks jūsų namus.

Taigi, viena vertus, elektroninė prekyba palengvina kliento priėjimą prie norimų prekių bei paslaugų, šios parduotuvės veikia visą parą, sudaro puikias sąlygas įvairesniam prekių asortimentui ir didina prekybos apimtis, nes klientas lengviau randa norimą daiktą. Tačiau kita vertus naudojantis tokio tipo parduotuve prarandate galimybę įsitikinti, kad patikusi prekė tikrai atitinka jūsų poreikius, nes negalite jos paliesti, be to tam reikalingas tiek pardavėjo, tiek ir kliento kompiuterinis išprusimas.